Ekonomiassistent till Argum Örebro

Vill du vara del i en bolagsgrupp som är på tillväxt och där det händer saker hela tiden? Är du en flexibel och prestigelös person som hellre agerar än reagerar och ser fram emot de arbetsuppgifter som kan dyka upp under dagen - då kan du vara den vi söker.

Vår bolagsgrupp består idag av 7 aktiva bolag, där vi tillsammans jobbar mot de mål vi har i våra olika verksamheter. Bolagsgruppen har kontor i centrala Örebro idag men kommer under 2024 att flytta till egen fastighet belägen i Ormesta.

I rollen som ekonomiassistent hos oss kommer du bland annat att arbeta med hantering av leverantörsfakturor, fakturering, betalningar, bokföring, lönehantering, avstämning och redovisning mot Skatteverket.

Anställningen kommer att vara i Argum Örebro/Rommerud Juridik AB. Tillsammans och som stöd till dig i ditt arbete finns en ekonomiansvarig i bolagsgruppen.

Du kommer att jobba med externa kunder ihop med bolagets ekonom samt även tillsammans med bolagets jurister. Vi tror att du har relevant utbildning inom ekonomiområdet eller motsvarande erfarenhet av arbete med redovisning och/eller lönehantering.

Vem du är och vad du gör har företräde framför höga betyg. Idag använder vi affärssystemen Fortnox och Capego. Har du tidigare erfarenhet av det blir din start enklare. För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos oss är du prestigelös, vi hjälps alla åt med vad som kan komma upp under våra arbetsdagar. I vår platta organisation med högt i tak strävar vi efter att ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Du bör gilla utmaningar och ha en förmåga att ta ansvar. I ditt arbete tycker du om ordning och reda och motiveras av att vara en del av ett bra arbetslag. Som person är du lyhörd, noggrann och strukturerad. Du har en god förmåga att sätta dig in i nya situationer och har en positiv inställning i allmänhet. Affärsinriktad, kommunikativ och nyfiken på att lära känna våra kunders verksamheter är andra ord som beskriver dig.

Låter det här som ett jobb för dig?

Din ansökan med ditt personliga brev och CV vill vi ha senast den 16/5 2024.

Urval kan komma att ske under ansökningstiden.

Tjänsten är på heltid tillsvidare (i förekommande fall provanställning).


Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Jessica Standfuss som är ekonomiansvarig på 076 036 77 75 eller jessica@argum.se samt Maria Rommerud maria.rommerud@argum.se


Jobba hos oss

Vi är alltid intresserade av kontakt med såväl erfarna seniora jurister som mindre erfarna biträdande jurister som har ett intresse för och vill jobba med de gröna näringarna. Vi tar även löpande emot juriststudenter för praktik. Välkommen med en ansökan bestående av personligt brev och CV till Caroline Nilsson på caroline@argum.se